Begrijpelijke taal, duidelijke boodschap

Begrijpelijke taal is belangrijk. Als jouw lezer de tekst niet begrijpt, komt jouw boodschap niet over. De lezer weet dan dus niet waar de tekst over gaat en wat er van hem of haar verwacht wordt. Dit zorgt voor onduidelijkheid en verwarring. Daarom is het in sommige situaties belangrijk dat je een tekst in begrijpelijke taal aanbiedt. Bijvoorbeeld als je als school een mail stuurt naar alle ouders. Want wist je dat 1 op de 9 ouders laaggeletterd is?

Wil jij weten hoe je een tekst in begrijpelijke taal schrijft? Waar je op moet letten en hoe je ervoor zorgt dat je boodschap overkomt?
Of wil jij weten hoe je laaggeletterdheid herkent?

Wat wij doen:
– workshops Begrijpelijke taal, duidelijke boodschap voor organisaties
– advies over begrijpelijke taal
– herschrijven van bestaande teksten

Wil jij dat jouw boodschap iedereen bereikt? We helpen je graag.

Voorwaarden
De werkwijze, verantwoordelijkheden en afspraken met betrekking tot advies en herschrijven van teksten zijn vastgelegd in onze algemene voorwaarden.

A collection of wooden Scrabble tiles with letters and numbers stacked randomly.